خرید اسید بوریک و کارخانه تولید آن

خرید اسید بوریک: اسید بوریک یک ترکیب شیمیایی است که شامل عنصر بور و اکسیژن می‌باشد. این ترکیب در بسیاری از صنایع شیمیایی استفاده می‌شود، به عنوان مثال در تولید شیشه، عناصر الکتریکی و نیز به عنوان یک ماده حفظ کننده در صنعت غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تعریف اسید بوریک

اسید بوریک مرغوب (Boric Acid) یک ترکیب شیمیایی است که شامل عنصر بور، اکسیژن و هیدروژن می‌باشد. فرمول شیمیایی آن H3BO3 می‌باشد. این ترکیب در ظاهر به صورت بلورهای سفید رنگ و بدون بو و طعم است و در آب، الکل و گلیسرین قابل حل شدن است. اسید بوریک در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله صنایع شیشه سازی، فلزی، نساجی، کاغذسازی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، کودهای گیاهی و غیره. همچنین، این ترکیب به عنوان یک ماده حفظ کننده در بسیاری از محصولات غذایی نیز به کار می‌رود.

اسید بوریک در کشاورزی نیز به عنوان یک ماده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب به دو صورت پودر و محلول اسیدی در بازار عرضه می‌شود. در کشاورزی، خرید اسید بوریک به عنوان یک کود حیاتی برای گیاهان استفاده می‌شود. این کود باعث بهبود رشد و تقویت ساختار گیاه می‌شود. همچنین، اسید بوریک به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده نیز در برخی از محصولات کشاورزی به کار می‌رود.

در کارخانه‌های تولید اسید بوریک، این ترکیب به صورت صنعتی تولید می‌شود. ابتدا بورات سدیم (Na2B4O7) در محلول اسید سولفوریک (H2SO4) حل شده و در نتیجه اسید بوریک تولید می‌شود. سپس این اسید بوریک از مخلوط جدا شده و با فرآیندهای پالایشی دیگر به صورت پودر و یا محلول به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانیم  فروشگاه اسید بوریک پودری کشاورزی

بوریک اسید

تولید اسید بوریک

اسید بوریک به دو صورت پودر و محلول در بازار عرضه می‌شود و در کارخانه‌های تولید این ترکیب، فرآیندهای پیچیده‌ای برای تولید آن صورت می‌گیرد.

تولید اسید بوریک به دو روش صنعتی ممکن است. روش اول تولید اسید بوریک از بورات سدیم (Na2B4O7) با استفاده از اسید سولفوریک (H2SO4) است. در این روش، بورات سدیم در محلول اسید سولفوریک حل شده و با تشکیل اسید بوریک و نمک‌های دیگر، به دست می‌آید. سپس این مخلوط تحت فرآیندهای پالایشی قرار می‌گیرد تا اسید بوریک به شکل پودر یا محلول خالص تولید شود.

روش دوم تولید اسید بوریک، تولید آن از بوراکس (Na2B4O7.10H2O) است. در این روش، بوراکس در محلول اسید سولفوریک حل شده و با تشکیل اسید بوریک و نمک‌های دیگر، به دست می‌آید. سپس این مخلوط نیز تحت فرآیندهای پالایشی قرار می‌گیرد تا اسید بوریک خالص تولید شود.

در هر دو روش، اسید بوریک خالص به شکل پودر و یا محلول در بازار عرضه می‌شود. بنابراین اسید بوریک پودری و اسید بوریک مایع دو نوع تولیدی و عرضه این کود در بازار می باشد. با توجه به کاربردهای مختلف اسید بوریک، مشخصات تولید و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، کارخانه‌های تولید اسید بوریک باید دقیقاً به مشخصات و استانداردهای تولید این ماده توجه کنند و با پالایش و تصفیه صحیح، اسید بوریک خالص و با کیفیت تولید کنند.

تولید اسید بوریک

Rate this post

Originally posted 2023-04-25 00:38:10.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما